Nye indlæg

 
 
 
 

10 råd til at blive professionel leder i din Network Marketing forretning

06-06-2016

Hvis du er seriøs og vil være professionel i din Network marketing forretning, så følg disse 10 råd, som succesfulde ledere gør.

1. Sæt dig et mål, for hvad du vil opnå.
Når du har et mål at gå efter, kan du bedre motivere dig selv til at få gjort noget ved det. Dit mål skal være personligt og føles dejligt i kroppen for at det kan motivere dig. Brug evt. SMART modellen.

professionel network marketing

2. Sæt X antal timer af hver uge, hvor du arbejder med din forretning.
At arbejde selvstændigt kræver også selvdisciplin. Det er super vigtigt at du laver et system for hvornår og hvor meget, du vil arbejde med din forretning for at du kommer i mål, for ellers kommer hverdagen og du kan let glemme din business. Sæt min. 1-3 timer af hver dag eller 5 timer i weekenden. Gør noget hver dag eller hver uge.

3. Deltag i events, fysiske møder, webinarer, teammøder, skypemøder osv. om produkter og forretningsmodellen, personlig udvikling mm. Det er vigtigt for dig selv at holde dig opdateret og møde dine kolleger. Hvis du synes, at du har hørt nok om produkterne, gider du måske ikke at komme til flere informationsmøder. Men ved du hvad? Det er en stor fejl. For du vil altid lære noget nyt, hver gang du kommer. Det kan være en ny mødeholder, som siger tingene på en anden måde, det kan være en anden distributør eller gæst, som nævner noget, som du kan bruge. Læg mærke til, at dem, der har succes, er de samme mennesker, som også hele tiden går til møderne.

4. Deltag i sociale events.
Her er det ligeledes vigtigt at du tager af sted. Vi skal nemlig ikke glemme hyggen. NM handler om relationer og sociale events er det perfekte sted at opbygge sine relationer til sine kolleger, distributører og kunder. Det er her at mange også får tips til forretningen og der kan opstå nye venskaber enten privat eller i forholdt til at arbejde på kryds for at hjælpe og sparre med hinanden.

professionel leder network marketing5. Få dine distributører og kunder med til events.
Du er rollemodellen for dit team, dine distributører og dine kunder. Hvis du ikke tager af sted til møder eller sociale arrangementer, hvorfor skulle de så?
Uanset om det er kunder eller distributører, så vil det være en stor gave for alle, at de kommer med. Her vil dine distributører og kunder møde andre ligesindede, så de bedre selv kan slappe af og føle sig ”normale”. Det er enormt vigtigt at de møder ligesindede for at føle sig ok ved at bruge de produkter eller bygge forretningen. Mange har underlige forestillinger om, hvad NM er samt de mennesker, der arbejder med det eller bruger produkterne. Forestil dig at han/hun arbejder i en bank og møder en anden bankansat til sådan et møde, de vil have en fællesreference og snakken vil helt sikkert gå på, ”hvordan gør du, når…:”
Erfaringerne viser, at mange nye distributører er blevet super motiverede efter, at de har været med til en event eller møde.


6. Udvikle dig.

Ingen i denne branche kan få succes uden at udvikle sig personligt. Vi har ofte hæmmende overbevisninger og adfærd, som vi har lært i vores barndom eller af de ting livet har lært os, hæmninger og adfærd som ikke er hensigtsmæssigt at bruge i NM branchen. Vi skal udvikle os, da vi har med mennesker at gøre. Hvordan tiltrækker vi dem, hvordan taler vi til dem, hvad siger vi, hvordan skal vi lede et team osv. Så læs bøger og se videoer om emnet.

7. Lær om produkterne og firmaet på selvstudier eller ved teammøder.
Læs på hjemmesiden og se de træningsvideoer, som firmaet har stillet til rådighed samt andet materiale som teamet har stillet til rådighed.

8. Bliv coachet eller modtag sparringprofessionel leder
Modtag personlig coaching og sparring fra din upline eller en helt anden fra branchen. Noget af det bedste som din upline elsker er, at hjælpe dig til at få succes. Men ingen kan gøre dette alene, så modtage med kyshånd, at din upline vil støtte dig og give dig coaching eller sparring. Jeg oplever at mange ikke bryder sig om at spørge sin upline om hjælp eller råd. Måske er de bange for, at forstyrre eller måske synes de, at deres spørgsmål er for små og latterlige. Men ingen upline, synes at der er nogle spørgsmål, der er for små og de vil gerne ”forstyrres”.
Jeg hørte om en topearner fortælle, hvordan han kontaktede sin upline hver dag i flere måneder med alle slags spørgsmål! Det lønnede sig, for han fik hurtigt succes og efter 6 mdr. tjente han et 2 cifret beløb hver måned.
Så vis din upline, at du gerne vil og kontakt så ham/hende.

9. Vi lærer imens vi gør.
Gør endelig ikke den fejl med at vente til du har lært det hele. Det sker nemlig aldrig! Den eneste måde du kan lære bedst på, er ved, at gå ud og gøre tingene, som du har fået at vide og som de andre succesfulde ledere gør. Du skal ikke tænke over, hvad andre folk tænker om dig eller dine produkter, det er det værste du kan gøre. Vær ligeglad. Tænk på, at du har en gave at give til folk.
Når du gør tingene, lærer du undervejs, det er den allerbedste metode for at se, hvad der virker bedst for dig.

10. Vær vedholdende.
Enhver succes er ikke kommet uden at der har været bump på vejen. Det gælder for alle succesfulde ledere og selvstændige forretningsindehaver og det gælder også i vores NM business. Bump og modstand kan ikke undgås, og det er her vi lærer om andre og om os selv. Men se det som et skridt på vejen, hver gang du får et nej, så er du nærmere et ja. Hver gang du oplever modstand og du er vedholdende, så er du på vej til succes.

NM = Network Marketing

 
Den eneste måde, hvorpå du kan fejle, er ved
at kvitte eller
ikke tage de aktions, som skal til.

Bliv i det, gør arbejdet, så vil succes'en komme.

 
 
Brænder du får at blive en professionel leder i din network marketing forretning, så du kan få opfyldt dine egne og hjælpe andre med at få opfyldt deres drømme?

- Vil du samarbejde med mig?

- Har du brug for coaching eller sparring, så skriv eller ring til mig på tlf. 5176 3270


Kærligst

Susanne

Kommentarer

Der er ingen kommentarer til dette indlæg

Skriv en kommentar

Bedste netværkshilsner
 
 
Susanne Preisler
 
 
 
 
www.happypromind.dk | CVR: 27810691 | Danmark  | Tlf.: 51763270