Nye indlæg

 
 
 
 

Brander du dig selv eller dit produkt/firma?

22-01-2017
Nå du færdes i den virkelige verden eller på de sociale medier, jager du så dine venner eller mere eller mindre fremmede mennesker, som du kan skynde dig at signe op? Lægger du link fra dit firma op på din Facebook profil og håber at der er nogen, der så vil købe et produkt af dig? Sender du dine venner en besked i indbakken og skriver ”at det her produkt er lige noget for dig” med et link til en video? Eller når du møder dem i Føtex, så skynder du dig at fortælle dem at du lige har det her produkt, som de lige har brug for? Tror du det virker? Nej, for folk føler at de bliver solgt et produkt, og det ønsker ingen. Og folk vil heller ikke købe noget af nogen, som de ikke kender.

branding
 
 
Mange nye distributører gør det på den måde, måske fordi de er grådige, måske fordi de har misforstået systemet og ikke mindst fordi de ikke har givet sig tid til at lære, hvordan man gør.

I stedet for at jage nye kunder eller distributører, så skal du gøre dig fortjent til, at de folk vil købe noget gennem dig.. dvs., du skal tiltrække folk i stedet for at jage dem.

Det du først og fremmest skal gøre er, at brande dig selv.
Det hedder network MARKETING, du skal altså markedsføre dig selv og IKKE dit produkt eller firma. Du skal IKKE sætte dit firmas logo eller et link til dit firma på din Facebook side.
Hvis du markedsfører produktet eller firmaet, kan de let finde det hos en anden forhandler eller måske et lignende produkt i en butik, og det ønsker du jo ikke, for så går du glip af et salg.
Sandheden er at folk bliver tiltrukket af dig!

Når du skal brande dig selv, så er den største grund at folk kan lære dig at kende, hvilket giver dem tryghed og tillid, som gør at de får større lyst til at købe noget igennem dig.
Branding giver dig en mulighed for at bygge en flok at loyale følgere.
 
Brandingtips

Nøglepunkter til hvorfor du skal brande dig selv.
- Muligheder kommer og går, men du er her for altid
- Det giver dig mulighed for at få nogle loyale følgere.
- Det giver dine følgere muligheden for at bygge en relation med dig 24/7 selv når du sover.
- Folk bygger business med dem de har tillid til
- Folk ønsker at følge en leder.
- Du behøver ikke at skrive navnelister.
- Det er vigtigt at du ikke siger til dig selv, at ”jeg er ikke en leder”, det må du smide ud af hovedet, for du skal jo starte et sted.
- Du skal træde ind i rollen som en leder, for at blive en leder, og derefter vil du vokse som en leder.

Brand dit navn, gør det personligt.
- Hvad vil du være kendt for?
- Hvad er dine værdier?
- Hvad er din historie og kan den relateres til din målgruppe?

Du skal brande DIG selv og DIT NAVN. Det kan du gøre ved f.eks. at skrive en bog eller gøre dig kendt i lokalområdet, som du bor i. Men nu om dage færdes de fleste på de sociale medier, så derfor er det vigtigt, at have en profil på Facebook eller på et af de andre sociale medier.

Jeg holder selv meget af Facebook, fordi:
80 % af brugerne foretrækker at finde deres mærker/brands på Facebook.
Det er et fantastisk kommunikationsmiddel.
Det er let at komme i kontakt med hinanden og brugerne.
Det er let at vise sit brand.
Hvad er din passion eller det, som du vil være kendt for.
 

Find din passion!
Tænk over, hvad det er, er det f.eks. fitness, sund mad, penge, tøj....? Vælg 1-2 områder, som du vil være kendt for.


Dine værdier.
Hvad er dine værdier? Er det at være ærlig, have balance i livet, have mod, være positiv osv. Tænk over dem og skriv dem ned. Og hvilke værdier kan du give til din målgruppe.

Hvem er din målgruppe?
Sæt dig og tænk over hvem din målgruppe er. Er det kvinder mænd, mødre, behandlere, business folk? Og hvilke problemer kan du løse hos dem?

"Hvis du hjælper nok folk med at få det, som de ønsker, får du selv det, som du ønsker".
 
  • Vær synlig
  • giv værdi
  • gør folk nysgerrige
  • skab en relation
  • tag aktion
 
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på tlf 5176 3270 eller mail :)
Har du selv andre tips, så skriv gerne i kommentarfeltet.

Kommentarer

Der er ingen kommentarer til dette indlæg

Skriv en kommentar

:

CAPTCHA Image

Bedste netværkshilsner
 
 
Susanne Preisler
 
 
 
 
www.happypromind.dk | CVR: 27810691 | Danmark  | Tlf.: 51763270