Nye indlæg

At netværke på ferien 🌴☀🏖

09-08-2016
Tilbage i Danmark igen efter min skønne ferie på Mallorca med sol og 30 grader hver dag. Jeg er en stor solelsker, så jeg nød det max sammen med min store teeange søn. Udover at nyde den varme sol, det turkisblå vand og den lækre mad, fik jeg også netværket.

netværke på ferien

Det er det, der er så skønt ved at arbejde med NM. For uanset, hvor du er, kan du netværke og møde nye mennesker, som du kan have en god kontakt med i fremtiden, ja måske kan du endda få nye venner.

En anden fordel er, at du kan møde mennesker, som vil være interesseret i din forretning. Så du kan både holde ferie og bygge forretning samt tjene pen ge, det er super sjovt, og føles overhovedet ikke som arbejde.

Hvor netværkede jeg på ferien?

I lufthavnen.
På vejen hjem skulle vi mellemlande og her var vores flyver til Danmark forsinket. Her sad jeg og drak kaffe og ved bordet ved siden af, kunne jeg høre at det var et dansk par. Jeg åbnede munde og spurgte om de også skulle med den forsinkede flyver til Danmark. Det skulle det, og det var den mest fantastiske, unge, smilende pige, som svarede og vi talte i en rum tid, om deres og vores ferie, om job osv.

I flyveren.
På vejen til Mallorca, sad jeg ved siden af en mand, der skulle på ferie sammen med sin familie. Her startede jeg også med at tale til ham på rette tid. Jeg spurgte om, hvor de skulle hen, og det viste sig at de skulle samme sted som os. Og så gik snakken og også her fik vi udvekslet kontakt oplysninger.

netværke på ferien

Ved poolen og ved morgenmaden.
Ved poolen ligger man side om side, og jeg har oplevet, at mange ikke taler sammen, de forskellige par og familier holder sig ofte for sig selv. Men da jeg er netværker og desuden var alene på ferie (dog med min teenagesøn) havde jeg også brug for at tale med andre voksne. Så det var bare at begynde med at kigge dem i øjnene og sige godmorgen hver morgen eller ”hello” når vi lå ved poolen og dasede.

Efterhånden åbnede de andre gæster selv op og gengældte min hilsen, og så var det bare at tage initiativet og spørge f.eks. om de havde været på udflugt, hvad de kunne anbefale og jeg fortalte så også lidt om, hvad vi selv havde oplevet, anbefalede bl.a. en fantastisk strand, vi selv havde været på. Efterhånden gik snakken mere og mere, det var hyggeligt og til sidst blev der udvekslet kontaktoplysninger. Selvfølgelig ikke med alle, for nogle fik jeg bedre kontakt med end andre.

Hos wellness behandlere.
Efter at have gået mange ture, som man jo ofte gør på ferier, trængte jeg til at få plejet mine fødder. Jeg henvendte mig til et fiske spa! Det var faktisk første gang, jeg har prøvet det, så det var super sjovt, hold op, hvor det kilder på fødderne, når de små fisk napper blidt på dine fødder. Indehaveren var meget snaksagelig og hjælpsom, så vi fik en god snak i de 20 min. jeg var der. Jeg fik efterfølgende lov til at sende ham en mail med info på mit arbejde efterfølgende.

netværke på ferieEn anden god behandler til mine ømme fødder, var zoneterapi…. ahhh….mega skønt. Vi fik også en god snak og fodbehandleren Daniel og hans kone, som havde klinikken sammen, fik nogle prøver af mit produkt, og de var mega glade of spændte på at prøve dem. I øvrigt produkter, som vil gå godt i spænd med deres klinik.

netværke på ferien

Den sidste behandler jeg var hos, var en super sød negleteknikker Michaela, som lavede smukke negle på både mine hænder og fødder. Også her faldt vi i snak, og jeg fandt ud af, at hun kunne have glæde af mine produkter, så også hun fik nogle gratis prøver, og var så taknemmelig for dem. Vi udvekslede selvfølgelig også kontaktoplysninger og har fortsat kommunikationen efter, at jeg er kommet hjem igen.

Og så var der tjenerne på restaurant´erne, personalet i supermarkedet, butiksejerne osv. Der er mennesker overalt, som vi kan netværke med både i hverdagen hjemme og når vi er på ferie.

Det handler om at være nysgerrig på folk, interessere sig for dem på ægte vis, og bidrage med noget, der kan give dem værdi.

Elsker du at møde nye mennesker og vil du tjene ekstra penge, hvor du kan kombinere både job og ferie, så skriv en besked eller ring på tlf. 5176 3270 for mere uforpligtende info.